Like-olj minket a Facebook-on
Gyógytorna, Manuálterápia, Sportrehabilitáció
Jelentekezz be szakértőinkhez:

GERINCFERDÜLÉS, SCOLIOSIS

Életmódbeli tanácsok gerincferdülés esetén


Nekünk kell megtanítani a gyerekeket, hogy együtt tudjanak élni scoliosisukkal. Nagyon fontos ez, hiszen ez a probléma nem szabad, hogy megbélyegzésként kísérje őket életükön át. A fiatal felnőtt személyiségéhez mérten tudatos életvezetést kíván. Rengeteg praktikus tanáccsal segíthetjük őket (a buszon való kapaszkodás mikéntje, a gerinciskola bizonyos elemei… stb.) Fontos, hogy személyiségükhöz, érdeklődésükhöz mérten mozgásban gazdag életre buzdítsuk őket. Nem kell feltétlenül az úszást forszírozni, többnyire választhatják, azt, amit szeretnek.
Fontos a pályaválasztás közös megbeszélése is. Statikus vagy komoly fizikai megterhelést jelentő foglalkozásokat célszerű kerülniük. Életüket megkönnyítheti a fizioball vagy a dynair egész életen keresztül való használatával és tornájának rendszeres végzésével.
Tekintve, hogy többnyire lányokról van szó, fontos mondanunk, hogy gyermekvállalásban nem korlátozza őket a scoliosis, csupán a várandósság alatti torna végzésére figyeljenek oda.

Amennyiben felkészítettük őket az „életre”, a kezelés hosszú évei meghozza gyümölcsét és tudatosan élő, egészséges felnőttekké válnak. Jó, ha előre emlékeztetjük őket, hogy bármennyire is úgy tűnik vége az állandó tornaprogramnak, előfordul, hogy szükségük lesz még rá, ezért soha nem felejthetik el.


Néhány gyakorlati tanács:
1. Reggel ébredés után a nyújtózkodás és izmaink megfeszítése, lazítása segít hogy ne kelljünk mereven.
2. A reggeli mosakodást és fogmosást a medence korrekciók megtartásával végezzük!
3. Reggelizzünk a korrekciós ülésben!
4. Az iskolatáskánk mindig két vállon hordott hátizsák legyen, ami természetesen nem a fenekünket verdesi, hanem a hátunkra van igazítva. Ha szatyrot cipelünk, tegyük úgy hogy elosztjuk a súlyt két kézbe. Sose engedjük meg hogy lehúzza az egyik vállunkat a súly, illetve sose forduljunk bele a görbületünkbe!
5. Az iskolában lehetőleg középre üljünk, hogy ne kelljen forogni, vagy hosszan egy oldalra nézni. Természetesen medencekorrekciókkal üljünk, ha pedig korzettünk van, ne lazuljunk bele. Próbáljunk folyamatosan fejtetővel nyújtózni és kihasználni a korzett lehetőségeit.
6. Kisterpeszben ülve a két térdünk közötti térben forogva még nem rontunk a görbületünkön. Azon túl, viszont igen.
7. Ha le kell hajolnunk valamiért, tegyük azt egyenes háttal leguggolva, mert székről oldalra hajolva rontunk a görbületünk rotációján.
8. Nagyon hasznos ha megszokjuk hogy fizioballon vagy dynair-en ülünk. Többször álljunk fel ha van rá lehetőségünk egy kis sétára. Használjuk ki a szüneteket!

További tanácsokat egyénre szabva tudok összeállítani a görbületnek megfelelően.



TEGYÜK MEG EGYÜTT AZ ELSŐ
LÉPÉST A GYÓGYULÁSOD FELÉ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése