Like-olj minket a Facebook-on
Gyógytorna, Manuálterápia, Sportrehabilitáció
Jelentekezz be szakértőinkhez:

Csuklyás izom- csomók, fájdalom, fejfájás

A musculus trapezius, azaz csuklyás izom túlfeszülése, fokozott tónusa és kóros működése számtalan kórkép kialakulásáért felelős:
  • fájdalmas izomcsomók 
  • nyakfájás 
  • fejfájás 
  • kóros testtartás 
  • váll fájdalom 
  • hát fájdalom
Mivel kóros feszülésre, rövidülésre hajlamos izomcsoport, ezért lazítani, nyújtani kell.
A stresszes életvitel, a klíma és az ülő életmód során krónikus fájdalom léphet fel. A fájdalom csillapításra keringést javító masszázs-technikák, az izomcsoport rendszeres nyújtása illetve kinezio-tape segítségével az izomzat tehermentesítése hatékony.



Trigger pontok a trapéz izmon 

Trapezius stretching- csuklyás izom nyújtása
A Trapezius (trapéz izom) 3 részből áll, felső része a koponya hátsó részéről, és a tarkószalagról ered és halad a kulcscsont külső harmada felé, középső része a nyakcsigolyákról, valamint a felső háti csigolyákról eredve éri el a vállcsúcsot, és a lapocka tövisének felső részét. Az alsó rész a középső- és alsó háti csigolyákról ered, és halad a lapocka tövisének alsó része felé.
Működését tekintve rendkívül összetett. A felső része emeli a lapockát, és annak alsó csúcsát kifelé és fölfelé fordítja. Középső része a lapockát közelíti a gerinchez, míg alsó részének a feladata a lapocka lefelé húzása, ezzel együtt az alsó csücskének a befelé, lefelé fordítása. A csuklyás izom alsó része működésbe lép a lapocka alsó csücskének kifelé és felfelé forgatásakor egyaránt, ezzel biztosítva a lapocka megfelelő helyzetét a mellkason a kar emelése során, hogy létrejöhessen az említett mozgás a teljes mozgáspályán. Ezeken felül részt vesz a törzs oldalra hajlításában, a fej oldalra-, és hátra billentésében, a vállöv stabilizálásában.

Klinikai jelentőségét tekintve, az alsó részének rostjai gyengülésre, míg a felső részének rostjai inkább rövidülésre hajlamosak. A csuklyás izomnak nagy szerepe van a vállöv, a nyak megfelelő helyzetének, valamint a kar mozgásainak biztosításában. Éppen ezért rövidülésekor előfordulhat nyak és fejfájás, vállövi mozgáskorlátozottság, akár hátfájás is.
Fokozott igénybevétel esetén, és sportolóknál (evezős sportok, labdajátékot űzők, testépítők) is nagyon fontos az izom megfelelő nyújtása, mellyel elkerülhető a sérülés, gyulladás kialakulása.
A nyújtással, manuálterápiával biztosítható az izom optimális rugalmassága, mellyel hatékonyabb izomműködést érhetünk el.


szerző:
Szentesi Krisztina- gyógytornász
MozgásKlinika- Gerincgyógyászat, sportrehabilitáció
TEGYÜK MEG EGYÜTT AZ ELSŐ
LÉPÉST A GYÓGYULÁSOD FELÉ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése