Like-olj minket a Facebook-on
Gyógytorna, Manuálterápia, Sportrehabilitáció
Jelentekezz be szakértőinkhez:

Szülés után gyógytorna

A várandóság, avagy a csodálatos 9 hónap is járhat teherrel! A növekvő pocak,  a megváltozott életritmus, a hormonrendszer játéka megviselheti az ízületeket, bizonyos izmok hamar elgyengülnek ez idő alatt! A szervezet a kisbaba érkezésére készül, lazulnak a medence körüli szalagok, megváltozik a testtartás. A szerencsésebbek végig járhatnak kismamatornára, vizitornára. Vannak akik fokozottabb figyelemmel, de akár az eddigi sporttevékenységet is folytathatják! A kevésbé szerencsések nem tornázhatnak, mert veszélyeztetett a terhességük vagy nem bírnak tornázni. A kismamatorna jótékony hatásáról egy másik bejegyzésünkben írunk.
A szülés után a 6 hét gyermekágy próbára teszi az anyukák szervezetét. A hirtelen súlyvesztés csak részben hoz megkönnyebbülést.
Anyukák figyelem! Ízületi fájdalmaink lehetnek, mert:
- nehéz az első napokban minden önellátásra irányuló mozdulat
- újra változik a hormonrendszer
- műtéti heg miatt
- egesz nap cipeljük a babánkat
- kényszertatásban fogjuk a babát, hogy kellő biztonságot nyújtsunk neki
- kényszertartásban szoptatunk, még a szopipárna ellenére is van, hogy testünk elmacskásodik, karunk elfárad
- kényszertartásban alszunk, keveset és felszínesen

Később akár babakocsiban, akár kendőben levegőzünk, sétálunk, az állandó cipekedés hatására fokozódhatnak az ízületi fájdalmak. Mindenkinek ismerős látvány az anyuka, aki csipőjén tartva a gyermekét pakolászik, házimunkát végez... még sorolhatnánk!

Ezekkel a fájdalmakkal sokszor nincs idő foglalkozni! A földön fekve megnyújtózunk vagy ha szerencsések vagyunk egy forró fürdővel lazítjuk ki izmainkat.
A megoldás gyógytorna lenne!


Manuálterápiával csökkenthető a nyak és hátfájdalmak, melyek leginkább a felsorolt kényszertartásból erednek. Gyógytornával megerősíthető a medence körüli izomzat és a has illetve mélyhátizom. Ha csak 2 naponta 15 percet szánunk otthoni gyógytornára már lényegesen erősebbnek érezzük magunkat!

Dióhéjban az ajánlás a következő:
Szülés után az első hetekben
- keringésjavító torna
- tartáskorrekció
- medencefenék óvatos tornája
- derékleszorítások, core izom megéreztetése

Gyermekágy után
- hasizomerősítés- főleg a transversus abdominis rostjaira
- mély hátizom gyakorlatai
- lapocka körüli izomerősítés
- csípő körüli izomerősítés
- gátizomtorna

Később elkezdhető a kardiotréning és fokozatosan hozzászoktathatjuk a testünket az edzéshez, sporthoz!


Konzultációra bejelentkezhetsz  a MozgásKlinikára és összállítunk neked egy rövid gyakorlatsort!
Gyere még a várandóság alatt vagy érkezz babával!
TEGYÜK MEG EGYÜTT AZ ELSŐ
LÉPÉST A GYÓGYULÁSOD FELÉ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése