Like-olj minket a Facebook-on
Gyógytorna, Manuálterápia, Sportrehabilitáció
Jelentekezz be szakértőinkhez:

Mikor a nyaralástól fájdul meg a vállad...

Végre itt a július!
A legnépszerűbb hónap a nyaralóknak – napsütés, meleg, kikapcsolódás időszaka. Mindezt nem akarjuk friss fájdalmakkal tönkretenni, nem igaz?

Sajnos mégis gyakori, hogy a rengeteg élmény és lebarnult bőr mellett sokan vállfájdalommal térnek vissza munkába.

Hogy miért?

Ennek rengeteg oka lehet, mint például a nehéz bőröndök, nyári sportok vagy a túlzott klímahasználat...

Na de lássuk, mit tehetünk azért, hogy az idei nyarat is megússzuk vállfájdalom nélkül:
  • Nehéz visszafogni néha magunkat pakolás közben, mert kell a könyv, hátha lesz idő a vonaton olvasni, és a hajszárító is kell, hátha a nyaralóban nincs…Gondoljuk át, mit viszünk magunkkal, és ne vállaljuk magunkat túl a felesleges súllyal. Igyekezzünk minél kevesebbet emelgetni a nehéz bőröndöket. Ha az elfér az ülés alatt is, ne tegyük fel a fejünk fölötti csomagtartóba. Ha mégis így tennénk, mindig mindkét kezünket használjuk az emeléshez!
  • Városnézéshez, hosszabb sétákhoz lehetőleg hátizsákot hordjunk a féloldalas táskák helyett, és pakoláshoz is gurulós bőröndöt válasszunk a félvállas utazótáska helyett. Ha nem hátizsákot viszünk magunkkal, figyeljünk arra, hogy rendszeresen váltogassuk a súlyviselő karunkat!
  • Ha sokat cipekedünk, szakítsunk időt a pihenésre, hogy átmozgassuk a vállunkat, nyakunkat, nyújtsunk! Érdemes rászánni azt a pár percet, hogy aztán fájdalmaktól mentesen élvezhessük a nyaralást.
  • A nagy nyári kánikulában mindenkinek jól esik egy kis hűsölés. Mégis bánjunk óvatosan a klímával, ventillátorokkal, kerüljük a huzatot!
  • Mielőtt beugranál egy strandröplabda mérkőzésbe, vagy ha lubickolás helyett úszni is kedved támadna, mozgasd át magad, melegíts be, mint bármilyen más sport előtt tennéd!
  • Figyelj oda a tartásodra még a nyaralás alatt is! Lehet, hogy te szabadságon vagy, de a tested ilyenkor is folyamatosan dolgozik érted, figyelj oda rá!
  • Ha mégis kellemetlennek érzed a válladat, próbáld kímélni, éjszaka ne az érintett oldaladra fekve aludj, és ha szükségét érzed, párnákkal támászd ki a vállad.
Ha a fájdalom a nyaralásból visszatérve is fennáll, érdemes szakemberhez fordulnod!
Tegyük meg együtt az első lépést a gyógyulásod felé!


Szerző: Miklós Eszter- gyógytornász
TEGYÜK MEG EGYÜTT AZ ELSŐ
LÉPÉST A GYÓGYULÁSOD FELÉ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése