Like-olj minket a Facebook-on
Gyógytorna, Manuálterápia, Sportrehabilitáció
Jelentekezz be szakértőinkhez:

Achilles sérülés

Achilles tendinopathia

Az Achilles ín sérülése az egyik leggyakoribb túlterhelésből/ túlhasználatból (overstress/ overuse) eredő sérülés a fizikai aktivitást végzők körében. Kifejezetten gyakori futás, ugrások, gyors irányváltással járó sportolók esetében.

Ugyanakkor az aktuális kutatások alapján tendinopátiák előfordulása sokkal gyakorlibb mint a kopásos megbetegedéseké és csak az előfordulások 35%-ánál mutatható ki sporttal való összefüggés, tehát ez alapján nem csak sportsérülésként hanem egy gyakori sarok és a vádli környékén kialakuló fájdalom okaként tekinthetünk erre a kórképre.


Kialakulásának hátterében állhat:

  • nem megfelelő cipőhasználat, vagy túlhasznált futócipő/utcai cipő viselése
  • anatómai jellemzők, statikai elváltozások (“x” láb, “o” láb, magas vagy alacsony lábboltozat) csökkent térd és boka mozgástartomány
  • túlsúly
  • izomegyensúly eltolódás, mozgássztereotípiával kapcsolatos problémák pl.: nem megfelelő futótechnika, az izmok helytelen bekapcsolódása a mozgásba)
  • korábbi sérülések
  • feszes Achilles-ín és plantarflexor izomzat, talpi kötőszövet
  • csökkent M. Tibialis anterior; M. Rectus femoris és M.Gluteus medius izom aktivitás

Sportolók esetében befolyásolhatja a sportmozgás során a talaj minősége az edzés mennyiségének, intenzitásának túladagolása és a megfelelő bemelegítés, levezetés elmaradása.

A teljes gyógyuláshoz szükséges idő egyénenként igen változó, ez nagyban függ a sérülést kiváltó okoktól, típusától és az egyéni adottságoktól.

A hétköznapok során átmenetileg hasznos lehet sarokemelő vagy egyedi talpbetét használata, és hosszú távon a manuálterápiás kezelések, flossing terápia, kineziotape alkalmazása fájdalommentességhez vezethet, e mellett elmaradhatatlan része a terápiának a gyógytorna és a funkcionális erősítő gyakorlatok végzése, kiemelet figyelemmel a farizmok fejlesztésére, az Achilles excentrikus tréningjére és a CORE izomzat fejlesztésére, aminek segítségével a mozgásmintában részt vevő izmok tudatos aktivizálásával elkerülhető a terület ismételt túlterhelése. 

TEGYÜK MEG EGYÜTT AZ ELSŐ
LÉPÉST A GYÓGYULÁSOD FELÉ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése